نوامبر صنعت

صنعت فلزات و معادن ایران

صنعت فلزات و معادن ایران

در نوامبر صنعت میخواهیم اخریت اطلاعات و مقالات در زمینه صنعت آهن و فلزات و معادن را انتشار دهیم

طبقه بندی موضوعی

20440-فروش تسمه (فروش انواع تسمه و چهار پهلو) - سامانه آهن ۲۰
مجتمع فولاد جنوب در اردیبهشت سال 1383 با سرمایه گذاری 51% طرف ایرانی و 49% طرف خارجی (مسلمان هندوستان) به ثبت رسید و در فروردین ماه سال 1384 عملیات اجرایی ساخت کارخانه ذوب آهن با ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش در سال را در زمینی به مساحت 4 هکتارو در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با حجم 340 میلیارد ریال آغاز نمود.
پرسنل پرتوان مجتمع فولاد جنوب طی 2 سال و 10 ماه تلاش بی وقفه در تاریخ 22 دی ماه 1386 کار نصب دستگاه ها را به پایان رسانده و در تاریخ نهم مرداد ماه 1387 پس از فراهم شدن 18 مگاوات برق و150 متر مکعب آب مصرفی روزانه مورد نیاز، کارخانه بصورت آزمایشی به بهره برداری رسیده و نهایتاً مجتمع فولاد جنوب در تاریخ بیست و هشتم مرداد همان سال به دست توانمند وزیر محترم صنایع و معادن جناب آقای مهندس محرابیان وجمعی از مدیران، نمایندگان و سفرای ایران و هند به عنوان بزرگترین تولید کننده شمش فولادی در بخش خصوصی به بهره برداری رسید که به عنوان اولین سرمایه گذار خارجی در صنعت فولاد ایران و اولین فولاد استان هرمزگان محسوب می شود. لیست کارخانه های ذوب آهن
و اینک این شرکت مفتخر است که با بهره گیری از تسهیلات مالی خارجی برای خرید ماشین آلات و جلوگیری از خروج ارز با تکنولوژی جدید کوره های القایی برای اولین بار در ایران کارخانه ای ایجاد کرده که در سال 300 هزار تن شمش فولادی را برای مصرف در چرخه صنعت این آب خاک عرضه می دارد.
محصول: شمش فولادی 12 متری با ابعاد 100*100 تا 240*240 با درجه کیفیت  5sp و 3sp
ظرفیت مجتمع فولاد روهینا جنوب تولیدکننده میلگرد فولادی در گام نخست حدود 500 هزار تن میلگرد در سال است که این ظرفیت در سه گام تا 1/5 میلیون تن افزایش خواهد یافت ضمن اینکه ظرفیت تولید این کارخانه در یک برنامه 2 ساله تا حدود سه میلیون تن نیز خواهد رسید.
میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح بزرگ صنعتی یک هزار و 500 میلیارد ریال است که در گام نخست 214 نفر در این کارخانه مشغول به کار شده و با راه‌اندازی کامل فازهای بعدی آن ظرفیت اشتغال در این واحد بزرگ تولید فولاد تا حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهد رسید.
کارخانه فولاد روهینا جنوب در زمینی به مساحت 36 هکتار احداث شده است که با افتتاح این طرح، ظرفیت تولید محصولات نورد شده فولادی در کشور به 39/5 میلیون تن می‌رسد.
کارخانه فولاد دزفول در خاورمیانه بی‌نظیر و تنها سه کارخانه مشابه آن در جهان ساخته شده و ماشین‌آلات به‌کار رفته در ساخت آن از به‌روز‌ترین کارخانه‌های جهان است.
اسحاق جهانگیری در سفر به دزفول کارخانه تولید روغن خوراکی را به بهره‌برداری رساند.
این کارخانه که با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است روزانه تا 300 تن ظرفیت تولید روغن خوراکی را دارد.
با راه‌اندازی این کارخانه در گام نخست 60 نفر مشغول به کار شدند که با افزایش تولید، امکان اشتغال تا 400 نفر نیز وجود دارد. میزان اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده حاصل از راه‌اندازی این کارخانه 2 هزار نفر است.
همچنین معاون اول رئیس‌جمهوری در این سفر کارخانه تولید کمپوست به ظرفیت 50 هزار تن در سال را در دزفول افتتاح کرد.
این کارخانه در راستای تولید بستر بذرکاری شده و رشد یافته قارچ خوراکی (کمپوست فاز 3) و به منظور مصرف پسماند محصولات کشاورزی شامل کلش گندم، باگاس نیشکر و کود مرغ به عنوان آلاینده‌های محیط زیست و تبدیل به کود آلی و غنی شده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در دزفول راه‌اندازی شده است.
میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرای این طرح 645 میلیارد ریال است که 308 میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.
ظرفیت اشتغال ایجاد شده با راه‌اندازی این طرح 100 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم است.
در مراسم افتتاح این کارخانه، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۴
اسما دانشجو

فلزات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی